HTML

Linux alapok

Windows után Linuxra váltanál? Itt megtudhatod, hogy miket várhatsz tőle, és pár jó ötletet is kaphatsz, hogy milyen programokat használj.

Keresés

Friss topikok

Többi blogom

Utazás a világban

Google

Megéri váltani Windowsról Ubuntu 10.04-re Lucid Lynx-re

2010.05.11. 11:39 Madize

Ubuntu 10.04 Lucid LynxÁprilis legvégén jelent meg az új Ubuntu, immáron a 10.04-es verziószámmal ellátott Lucid Lynx. Ez egy LTS (Long Term Support), vagyis hosszú távon támogatott, ami persze nem azt jelenti, hogy a fél év múlva, októberben megjelnő verzióra ne lehetne frissíteni. 

Az elmúlt 2 és fél éve használom az Ubuntut, a 8.04-es verzióval kezdtem, és eddig mindig csak frissítettem a verziókat, és most döntöttem úgy, hogy a régit legyapom a gépről, és egy teljesen új installt csinálok. Be kell, hogy valljam, nagyon jó ötlet volt, ez már valóban egy kiforrott Ubuntu. Nekem a laptopomon mindent felismert, nem kellett rajta semmit se hekkelni, hogy úgy működjön ahogy én szeretném, tehát pont úgy működik ahogy egy oprendszernek működnie kell. 

Ubuntu 10.04 Lucid lynx desktopSzerintem így már igazi alternatívát jelenthet a Windowsos felhasználók számára, teljes kompatibilitásával, és stabilitásával, nem beszélve a vírusmentes környezetről. Az Ubuntu szoftver centerben mindenki megtalálja a megfelelő programokat a játékoktól a képszerkesztőn keresztül a programozást segítő applikációkig mindent. 

Ahogy látjátok a képről, a dizájnja is sokban változott, szerintem kifejezetten jól néz ki, és az értesítési rendszert is sikerült úgy megcsinálni, hogy ne legyen zavaró.

És persze nem elhanyagolható az se, hogy ezt mind ingyen van, akár magánszemélyként, akár vállalati működésben használja. A gazdasági minisztérium költségcsökkentő office csomag pilot projektjéről egy korábbi bejegyzésemben már írtam, és remélem a többi minisztérium is hamarosan csatlakozik a kezdeményezéshez. Tehát igazi megtakarítást lehet elérni, ami szerintem most a válság idején nem elhanyagolható. 

1 komment

Címkék: windows desktop ubuntu lynx lucid lts

A bejegyzés trackback címe:

https://linuxalapok.blog.hu/api/trackback/id/tr41992054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

333Szilvi 2011.01.12. 14:29:14

Lány létemre Ubuntut használok ! Csak ajánlani tudom mindenkinek !
--
<3 Szabó Szilvi <3
irjszilvinek@gmail.com
www.facebook.com/szilvi1
333.hu
Erőszakmentes játékok - Nem csak gyerekeknek
süti beállítások módosítása