HTML

Linux alapok

Windows után Linuxra váltanál? Itt megtudhatod, hogy miket várhatsz tőle, és pár jó ötletet is kaphatsz, hogy milyen programokat használj.

Keresés

Friss topikok

Többi blogom

Utazás a világban

Google

Linux - Windows problémák

2008.11.07. 23:15 Madize

Igy tettem egy nagy lépést, végleg elhatároztam, hogy Linuxra cserélem a Windowsomat. De még mindig a legnagyobb problémám és félelmem az volt, hogy a már megszokott Windows felületet, meg felhasználást, és különböző működési eltérésekhez hogyan szoknék hozzá! És ekkor még nem beszéltem a programokról, amiket már annyira megszoktam, Winamp, Photoshop, Word, PowerPoint, Dreamweaver, Sony Vegas, Sound Forge, meg minden egyéb, ami elvileg csak windows alatt akar futni.


Tehát sokáig gondolkoztam, hogy váltsak-e, amikor jött egy ötlet, hogy esetleg lehet ezt a kettőt egymás mellett is üzemeltetni. De ezt semmiképp nem akartam virtuális gép segitségével megoldani, mert úgy nehézkes, bonyolult, és nagyon sok időt elvesz az állandó kettős bootolás, és persze még a rendszert is jól belassitja! Meg amúgy is, akkor soha nem vagyok "rákényszeritve" arra, hogy használjam is, csak néha van lenne időm, eljátszanék vele. De biztos nem mélyülnék el benne, ahogy magamat ismerem. A neten utánaolvasgattam, és találtam nagyon sok megoldást a két rendszer egy gépre való telepitéséről, és bootmenü használatáról. Ezek nagy része bonyolult volt, sok programletöltés, amiről még azt se tudtam, hogy eszik-e vagy isszák. Igy esett a választásom az Ubuntura, aki azt igérte, hogy egy meglévő Windows mellé szivesen felrakja magát, és mindkettő használható lesz. Gondoltam kipróbálom...


Itt fogalmazódott meg bennem, hogy elinditsak egy blogot kezdő linuxosoknak, akik félnek az áttéréstől, mert kilépni a konfortzónánkból nem mindig könnyű feladat. Remélem ez a blog majd sok mindenkit segit abban, hogy megismerjen egy ingyenes operációs rendszert, amit egy közösség hoz létre.

1 komment

Címkék: windows linux ubuntu

A bejegyzés trackback címe:

https://linuxalapok.blog.hu/api/trackback/id/tr54756513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2008.11.08. 11:20:56

Üdv a magyar GNU/Linux blogok táborában! :)
süti beállítások módosítása