HTML

Linux alapok

Windows után Linuxra váltanál? Itt megtudhatod, hogy miket várhatsz tőle, és pár jó ötletet is kaphatsz, hogy milyen programokat használj.

Keresés

Friss topikok

Többi blogom

Utazás a világban

Google

Windows vagy Linux

2008.10.30. 10:20 Madize

Kisgyerekkorom óta van számitógépem, első gépem egy XT 8MHz-es volt, DOS működött rajta, majd a windows megjelenésével, és az én gépem fejlődésével együtt persze elkezdtem használni a Windowst. Igy már jó 15 éve ezt használtam, persze különböző disztribúcióit (3.1, 95, 98, Me, 2000, XP). Tehát nem mondhatom azt, hogy még nem szoktam hozzá mindenhez, mind a felhasználás, mind a programok tekintetében. Ebben szocializálódtam. Már régebb óta gondolkodtam egy Linux kipróbálásában, de mindig elvetettem ezt a gondolatot, amikor már az installálását is kész rejtvénynek vázolták fel ismerőseim. Ennek ellenére megpróbáltam, de hamar le is tettem róla. Nem sokáig volt fent a gépemen.

Második találkozásom a Linuxxal Etiópiában volt, ahol a 100 dolláros laptop projekten dolgoztam (angol nevén: One Laptop Per Child). Azok a zöld kicsi okos laptopok. Ezeken is Linux volt, de ott már egy telejesen más felület volt előttem, igy megint elkezdtem érdeklődni eziránt. Az egyik munkatársam, aki az ARK Linux készitője, Bern, feltette a saját Linuxát a gépemre, amit direkt azért fejlesztett ki, hogy a teljesen kezdők is el tudjanak vele boldogulni. 3 klikkel lehet felinstallálni, utána már csak használni kell. Igy is tettem, használtam is majdnem három hónapig, de mivel azt a laptopot ott hagytam, ezért visszatértem itthon újra a Windowshoz (már telepitve volt egy másik laptopon).

Igy másik 3 hónap telt el a Windows használatával, amikor részt vettem egy online kurzuson a WiZiQ-n Linuxról. Annyira felvillanyozott hogy másnap már el is kezdtem keresni egy Linux disztribúciót magamnak. Nem volt könnyű választás. Volt már amit ismertem, volt amit Pendriveról lehet inditani, és nem tudtam, hogy miben is különböznek ezek egymástól.

Szólj hozzá!

Címkék: windows linux ubuntu ark

A bejegyzés trackback címe:

https://linuxalapok.blog.hu/api/trackback/id/tr59740083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása